OTVORENÉ VZDELÁVACIE ZDROJE – ÁNO ČI NIE?

Autoři

  • Lucia Nižníková

Abstrakt

Otvorené vzdelávacie zdroje sú online učebné a pedagogické materiály, ktoré tvoria most medzi formálnym a neformálnym vzdelávaním. Charakterizuje ich rozmanitosť foriem a obsahu, sú flexibilné a dostupné komukoľvek odkiaľkoľvek. Sprístupňujú sa v režime otvoreného prístupu a ochranu autorských práv zabezpečujú otvorené licencie.

Reference

Príručky o otvorených vzdelávacích zdrojoch

BUTCHER, Neil. A Basic Guide to Open Educational Resources (OER) [online]. Paris: UNESCO, 2015 [cit. 2021-12-08]. 133 p. ISBN 978-1-894975-41-4. Dostupné na: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000215804

MOORE, Andrew and Neil BUTCHER. Guide to Developing Open Textbooks [online]. Burnaby: Commonwealth of Learning, 2016 [cit. 2021-12-08]. 62 p. ISBN 978-1-894975-83-4. Dostupné na: http://oasis.col.org/handle/11599/2390

Open Education Handbook. WIKIBOOKS: open books for an open world [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2003-, 19.9.2018 [cit. 2021-12-08]. Dostupné na: https://en.wikibooks.org/wiki/Open_Education_Handbook V českej verzii Příručka otevřeného vzdělávání https://otevrenevzdelavani.cz/prirucka/

Búranie mýtov o otvorených vzdelávacích zdrojoch

OER Mythbusting! [online]. Warszawa: Centrum Cyfrowe Foundation, [cit. 2021-12-08]. 10 p. Dostupné na: https://mythbusting.oerpolicy.eu/

SPARC. OER Mythbusting [online]. Washington, DC: SPARC, October 25,2017 [cit. 2021-12-08]. Dostupné na: https://sparcopen.org/wp-content/uploads/2017/10/OER_Mythbusting_2017.pdf

Použité zdroje:

Článok bol spracovaný podľa STOŽICKÁ, Zuzana. Zavádzanie otvoreného prístupu do praxe II: infraštruktúra otvoreného prístupu. In Zenodo: open data repository [online]. Ženeva: CERN [cit. 2021-12-08]. Dostupné na: https://zenodo.org/record/5729622#.Ya9r5dDMKUk

Stahování

Publikováno

2024-05-15

Číslo

Sekce

Otvorená veda